Leta i den här bloggen

lördag 31 mars 2012

Tänk om stora vore små

Jag hittade den här boken på en vagn på jobbet idag och läste den direkt på plats. Lite pinsamt blev det när jag fnissade, frustade och ibland gapskrattade högt  för mig själv bakom disken. Tänk om stora vore små vänder på det förväntade och skapar dråpliga situationer.

På varje sida finns en bild på en vuxen som beter sig som ett barn och så en passande mening till det. Så enkelt -  men så roligt. Som exempel kan jag nämna damen som drar ner kjol och trosa och utropar: Titta på mig, jag är en nakenfis! Eller mannen som gömmer sig under en klädställning medan frun ropar: Janne, var är du??! Janne, kom fram annars blir det inget lördagsvin!

Gud vad jag önskar att man får bete sig som ett barn lite oftare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar